شنبه تا پنجشنبه 9 الی 17

مگا تریدر

مراحل تفت تخمه یا آجیل

مراحل تفت تخمه یا آجیل
5/5 - (1 امتیاز)

آجیل یکی از تنقلات پرطرفداری است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و از آن استفاده می کنند. یکی از اجزای آجیل تخمه است که از اجزای پر طرفدار می باشد. برای تفت تخمه آجیل می توانید هم از روش های سنتی و هم از دستگاه هایی که برای این کار ساخته شده اند استفاده کنید.

از ویژگی های مهم آجیلی که نوعی نتقلات محبوب می باشد این است که طبق شرایط آب و هوایی آسیب نمی بیند و در طول هر بازه زمانی به انتخاب خودتان می توانید از آن استفاده کنید.

برخی از افراد آجیل را به طور خام میل میکنند اما اکثر افراد به آجیل طعم دار و یا بو داده علاقه مند هستند. برای اطلاعات بیش تر تا انتها با ما همراه باشید.

موارد مورد نیاز برای تفت تخمه در خانه

 

تفت تخمه در خانه
تفت تخمه در خانه

 

  • آجیل (پسته، بادام، تخمه، فندق و …)
  • آبلیمو یا آبغوره:2-3 قاشق سوپخوری به ازای هر 500 گرم آجیل
  • نمک:1/2 قاشق سوپخوری به ازای هر 500 گرم آجیل
  • آب:1 لیوان به ازای هر 500 گرم آجیل
  • ادویه دلخواه به میزان لازم

مراحل تفت تخمه در خانه

آجیل را چند ساعت در محلول آب، نمک و آبلیمو خیس کرده. بعد از این زمان، آجیل را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن خارج شود و در صورت دلخواه می توانید ادویه جاتی مانند: زعفران، آویشن، سماق، پودر گلپر، زردچوبه، فلفل، پودر لبو برای خوشرنگ تر شدن را روی آجیل ریخته و با آن مخلوط کنید.

سپس آجیل را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم تفت دهید. آجیل را مرتب هم بزنید تا نسوزد.

در مرحله بعد پسته، تخمه، بادام یا فندق را شسته و پس از گرفتن آب اضافی درون ماهی تابه بریزید. محلول آب و نمک، آبغوره یا آبلیمو را به مواد درون تابه اضافه کنید. با حرارت ملایم دانه های موجود را هم بزنید تا آب آنها بخار شود. پس از تبخیر آب،مواد را درون تابه ای دیگر بریزید و دوباره روی حرارت قرار دهید زیرا نمک دانه ها رسوب کرده و با حرارت می سوزد، بنابراین بهتر است برای خوشرنگ ماندن آجیل، تابه را عوض کنید.

ماهیتابه را در وسط فر به مدت یک ساعت قرار داده و آجیل ها را مدام تفت دهید تا خشک و برشته شوند.

همچنین می توانید ماهی تابه را بدون درپوش درون مایکروفر قرار دهید. قدرت مایکروفر را روی 900 وات، به مدت 4 دقیقه تنظیم کنید و پس از گذشت دو دقیقه یک بار دانه ها را هم بزنید. بعد از اتمام زمان مورد نظر اگر هنوز رطوبت دانه ها باقی مانده بود یک الی دو دقیقه دیگر با همان قدرت آجیل را درون مایکروفر قرار دهید.

در مرحله بعدی آجیل را به خوبی بشویید و بعد از خشک شد ن آن کمی نمک بپاشید و سپس روی یک پارچه آن را پهن کنید تا خشک شود.

 

تفت تخمه یا آجیل
تفت تخمه یا آجیل با دستگاه های صنعتی

 

مقداری نمک درون تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید، سپس آجیل ها را به تابه اضافه کنید و هم بزنید. پس از بو داده شدن آجیل، مواد درون تابه را در یک آبکش فلزی ریخته و ظرف را تکان دهید تا نمک اضافی از آجیل جدا شود. در این روش آجیل به سرعت آماده شده و سیاه نمی شود.

آجیل بو داده سالم تر است یا آجیل خام؟

آجیل ها به طور معمول دارای چربی بالایی هستند پس اگر با روغن تفت داده شوند فرق زیادی و مشکل خاصی به وجود نمی آید. آجیل برای سلامتی بسیار مفید است و بو دادن آن صرفا طعم و رنگ آن را بهبود بخشیده و خوشمزه تر می کند.

البته گرما بیش از اندازه آجیل باعث آسیب زدن به سلول های بدن انسان می شود.

دستگاه تفت آجیل چیست؟

 

شور کردن پسته خام
شور کردن پسته خام

 

برای تفت دادن آجیل می توانید از دستگاه ها نیز استفاده کنید که این موضوع باعث راحتی کار شما می شود و علاوه بر این دارای مزایا بیش تری است که در ادامه به آنها می پردازیم.

منجر به ماندگاری بیشتر آجیل ها و خشکبار می گردد.محصول نهایی بسیار با کیفیت و بهداشتی است، همچنین از نظر طعم و مزه بسیار عالی و مطابق با استاندارد های بین المللی و صادراتی می باشد.

متناسب با قوانین سازمان غذا و دارو بوده و قابل شست و شو است.این دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار یکی از تجهیزاتی است که در صنایع غذایی و برای عمل آوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه که با نام شور کن نیز شناخته می‌شود، در خطوط تولیدی آجیل و خشکبار نیز به شکل انفرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید به راحتی و با استفاده از یکی از این دستگاه‌ها را راه اندازی خط تولید محصولات غذایی و خشکبار خود را آغاز کنید. در اصطلاحات عامیانه به این دستگاه “تخمه پز” نیز میگویند.

این محصول در مدل‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت در بازار موجود است و شما بسته به نیاز خود می‌توانید از میان آن‌ها، با سلیقه خود دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید. برای استعلام قیمت و خرید انواع دستگاه های تفت آجیل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

سوال های متداول مراحل تفت تخمه و آجیل

چند نوع دستگاه میوه خشک کن وجود دارد؟

  • در حالت کلی دستگاه های میوه خشک کن را می توان به سه دسته تقسیم کرد: دستگاه های میوه خشک کن خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی که هر کدام از آنها با توجه به کارایی ممکن است مدل های مختلفی داشته باشند.

قیمت یک دستگاه میوه خشک کن به چه عواملی بستگی دارد؟

  • ظرفیت دستگاه، مدل دستگاه و ویژگی هایی که دستگاه مورد نظر دارا می باشد از جمله عواملی هستند که در قیمت نهایی یک دستگاه تاثیرگذارند.

چرا مگاتریدر را برای خرید انواع دستگاه خشک کن انتخاب کنیم؟

  • شرکت مگاتریدر بیشتر از ده سال است که در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه های خشک کن میوه در ایران مشغول به فعالیت است. محصولات تولیدی ما به کشورهای مختلفی صادر می شوند و رضایت تمام مشتریان را به همراه داشته اند.
    کارشناسان ما در زمینه کسب وکارهای مرتبط با این دستگاه ها و راهنمای خرید می توانند خیلی خوب شما را راهنمایی کنند و این ناشی از تجربه و تخصص آنهاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی

برچسب ها

پست های اخیر

محصولات ما

Call Now

تماس با ما

آخرین اخبار و مقالات

چت از طریق واتس اپ