شنبه تا پنجشنبه 9 الی 17

مگا تریدر

تولید میوه خشک + آشنایی با 3 نوع دستگاه میوه خشک کن

تولید میوه خشک
5/5 - (1 امتیاز)

هر فردی برای حفظ سلامتی خود به تغذیه از مواد مغزی نیاز دارد و یکی از راه های به دست آوردن و تقویت سلامت بدن مصرف و تولید میوه خشک است.

هر فصلی میوه مختص به خود را دارد و همین دلیل استفاده از میوه ها را محدود میکند به همین دلیل برخی از راهکار خشک کردن میوه استفاده می کنند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بیش تر در رابطه با خشک کردن میوه و دستگاه میوه خشک کن اطلاعات کسب کنید.

مراحل تولید میوه خشک

 

مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن مادون قرمز
مراحل تولید میوه خشک

 

خرید انواع میوه تازه

در این قسمت افراد میوه های منتخب خود را تهیه کرده تا برای خشک کردن آنها اقدام کنند.
جدا کردن شاخ و برگ، هسته و یا قسمت خرابی آنها برخی از میوه ها دارای خرابی و یا کرم خوردگی می باشند، آنها را چک کرده و از یکدیگر جدا کنید.

شست و شو

شما می توانید میوه ها را به صورت دستی بشویید اما این کار مصرف آب بالایی دارد به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم میوه ها را داخل حوضچه و یا وان ریخته سپس به شستشو آن بپردازید.

آبکشی

بعد از شستن میوه ها آنها را با دقت آبکشی کنید تا مواد ضد عفونی کننده به طور کامل از روی آنها پاک شود.
کنترل کیفیت دوام میوه های خشک شده را روی صفحه و یا توری های مقاوم پخش کرده تا خشک شوند.

پوست گیری و حفظ زوائد

در این مرحله پوست میوه یا زوائدی مانند هسته ویا له شدگی بعد از شستشو را می توانید جدا کنید.

خرد کردن

در این قسمت نیز میوه ها را با استفاده از دست و یا دستگاه های میوه خرد کن می توانید با توجه به اندازه دلخواهتان پاک کنید.

غیر فعال سازی آنزیم و یا بلانچینگ

برای ماندگاری بالاتر، کیفیت بهتر و ظاهری مشتری پسند تر میوه های خود را از دستگاهی به نام بلانچر می توانید عبور دهید.

خشک کردن

سپس می توانید میوه هارا داخل دستگاه میوه خشک کن قرار داده و یا با استفاده از شوفاژ آنها را خشک کنید.

دسته بندی نهایی

در این قسمت می توانید محصولات تان را با توجه به سایز و یا کیفیت آنها دسته بندی کنید و سپس متناسب با سلیقه خود برخی را به صورت بسته بندی شده و برخی را به صورت عمده به فروش برسانید.

بسته بندی محصولات

در نهایت شما محصو لات خود را بسته بندی کرده و می توانید به فروش برسانید. البته در این مرحله نیز شما می توانید با توجه به انتخاب بسته بندی خود در خرید مشتری تاثیر بگذارید.

چند نوع دستگاه میوه خشک کن وجود دارد؟

 

دستگاه میوه خشک کن tmt1500
دستگاه میوه خشک کن tmt1500

 

3 نوع دستگاه میوه خشک وجود دارد که هر کدام از آنها را در مکان های مختص به خود استفاده می کنند. تفاوت این دستگاه ها در اندازه آنهاست ولی به طور کلی کاربرد همه این دستگاه ها یکسان است.

3 نوع این دستگاه های تولید میوه خشک عبارتند از:

  • دستگاه میوه خشک کن خانگی
  • دستگاه میوه خشک کن صنعتی
  • دستگاه میوه خشک کن کابینی

دستگاه میوه خشک کن چیست؟

این دستگاه یکی از تجهیزاتی است که در منازل برای تولید میوه خشک در ابعاد متفاوت کاربرد دارد. این دستگاه برای خشک کردن میوه ها در خانه استفاده می شود و در صنعت برای خشک کردن میوه هایی با ابعاد های بزرگ کاربرد دارد.

دستگاه میوه خشک کن خانگی جزء دستگاه‌های کوچکی می‌باشد که معمولا دارای ۵ یا ۶ طبقه بوده و با برق کار می‌کند. این دستگاه بدون آنکه مقداری میوه ها را به هم بچسباند به صورت جداگانه آنها را روی طبقات چیده و با عبور هوای گرم کنترل شده و یکنواخت از سوراخ‌ها یا محفظه‌های دستگاه، رطوبت میوه‌ها را گرفته و آنها را به راحتی خشک می کند.

همینطور دستگاه میوه خشک کن صنعتی که کوچک ترین مدل آن 15 کیلوگرم ظرفیت دارد و تعداد سینی آن ۱۵ تا می باشد را نیز می توان به عنوان دستگاه میوه خشک کن خانگی نیز استفاده کرد.

و اما دستگاه میوه خشک‌کن کابینی یکی از پرفروش‌ترین و کاربردی‌ ترین دستگاه میوه خشک کن بوده که قیمت مناسبی دارد و برای افتتاح کارگاه میوه‌خشک کنی خانگی و می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

چرا از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنیم؟

 

آشنایی با دستگاه های صنعتی خشک کن میوه و سبزی
تولید میوه خشک با دستگاه های صنعتی خشک کن میوه و سبزی 

 

کار کردن با دستگاه های میوه خشک کن بسیار راحت است و حتی اگر برای اولین بار قصد استفاده از آن را داشته باشید می توانید با روشن کرده دکمه پاور به راحتی از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایا کاربردی این دستگاه جلوگیری از هدر رفتن میوه ها است. شما می توانید هنگامی که زمان زیادی میوه ها در یخچالتان باقی میمانند برای جلوگیری از خرابی آنها با استفاده از این دستگاه آنها را خشک کرده و در زمان دیگری قصد میل کردنشان را داشته باشید.

همینطور با تولید میوه خشک ویتامین های موجود در میوه از بین نمیرود و ارزش غذایی آن بالا می ماند.

برای خرید و استعلام قیمت دستگاه میوه خشک کن با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

سوال های متداول تولید میوه خشک

بهترین جنس دستگاه های میوه خشک کن چیست؟

  • جنس بدنه در انواع دستگاه‌ میوه خشک‌کن خانگی و صنعتی متفاوت است. در واقع هیچ دستگاه خشک‌کن میوه صنعتی را در هیچ ابعاد و کیفیتی با جنس پلاستیک مشاهده نمی‌کنیم اما بسیاری از دستگاه‌های خشک‌کن میوه خانگی از جنس پلاستیکند.
  • البته که این پلاستیک باید در نهایت قابلیت پذیرش گرما و تبادل گرمایی بالا را داشته باشد. اما در عین حال بهترین جنس بدنه دستگاه میوه خشک کن معمولا استیل است.

چند نوع دستگاه میوه خشک کن وجود دارد؟

  • در حالت کلی دستگاه های میوه خشک کن را می توان به سه دسته تقسیم کرد: دستگاه های میوه خشک کن خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی که هر کدام از آنها با توجه به کارایی ممکن است مدل های مختلفی داشته باشند.

چرا مگاتریدر را برای خرید انواع دستگاه خشک کن انتخاب کنیم؟

  • شرکت مگاتریدر بیشتر از ده سال است که در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه های خشک کن میوه در ایران مشغول به فعالیت است. محصولات تولیدی ما به کشورهای مختلفی صادر می شوند و رضایت تمام مشتریان را به همراه داشته اند.
  • کارشناسان ما در زمینه کسب وکارهای مرتبط با این دستگاه ها و راهنمای خرید می توانند خیلی خوب شما را راهنمایی کنند و این ناشی از تجربه و تخصص آنهاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی

برچسب ها

پست های اخیر

محصولات ما

Call Now

تماس با ما

آخرین اخبار و مقالات

چت از طریق واتس اپ