شنبه تا پنجشنبه 9 الی 17

مگا تریدر

آشنایی با مراحل شور کردن پسته خام

آشنایی با مراحل شور کردن پسته خام
امتیاز دهید

یکی از قسمت های محبوب آجیل ایرانی وجود پسته در آن می باشد که برخی از افراد علاقه زیادی به آن دارند و برخی برای پذیرایی از مهمان های خود از آن استفاده می کنند. شور کردن پسته را حتما به روش سنتی و در خانه ها دیده اید در اینجا قصد داریم با روش های دیگر از جمله استفاده از دستگاه برای شور کردن پسته آشنایتان کنیم. با ما همراه باشید.

این نوع آجیل علاه بر طعم فوق العاده ای که دارد؛ دارای خواص زیادی نیزمی باشد. افراد زیادی به پسته طعم دار و شور علاقه مند هستند. ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با شور کرن و طعم دار کردن پسته خام صحبت کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فواید استفاده از پسته خام

  • کنترل بیماری دیابت
  • تقویت سیستم عصبی و ایمنی
  • جلوگیری از سرطان
  • کمک به کاهش کلسترول و فشار خون
  • مانع از پیری زودرس می شود
  • پوست را مرطوب و درخشان می کند
  • به رشد مو انعطاف پذیری آن کمک می کند

چند روش بو دادن و یا شور کردن پسته خام

 

شور کردن پسته خام
شور کردن پسته خام

 

بو دادن پسته خام در تابه

برای بو دادن پسته خام باید آن را در شب قبل خیس کنید و به اندازه یک یا دو قاشق غذا خوری نمک را در یک لیوان حل کنید.

پسته‌ ها را آبکش کرده و درون ماهیتابه و یا قابلمه ترجیحا تفلون بریزید و سعی کنید از ظرفی استفاده کنید که دیواره‌ بلندی داشته باشد و محلول آب و نمک را به پسته‌ ها اضافه کنید.

همینطور حرارت زیر ظرفتان را ملایم کرده و پسته ها را به صورت مداوم تفت دهید تا آب نمک در آن خشک شود.
برای خوش‌ طعم و خوش‌ رنگ شدن پسته‌ ها، آبلیمو و سرکه را به زعفران اضافه کرده و روی پسته‌ ها می توانید اضافه کنید و کمی آن را به هم بزنید، در نهایت اجاق گاز را خاموش کنید.

در مرحله آخر پسته ها را در سینی ریخته و بگذارید که خشک شوند.

روش دوم طرز بو دادن پسته خام در تابه

در این روش نیازی به خیس کردن پسته خام نیست. پسته ها را درون ماهیتابه ریخته و بعد از اینکه پوست پسته رنگ خود را تغیییر داد و مایل به قهوه‌ای شد، روی آن آب نمک را بریزید.

البته می توان مانند روش اول نیز محلول سرکه، آبلیمو و یا آبغوره و زعفران را به آن اضافه کرد.
اگر بعد از اتمام کار پسته های درون ماهیتابه هنوز رطوبتی نداشتند جای نگرانی نیست؛ آنها را زیر آفتاب قرار داده و اجازه دهید تا در فضای باز خشک شوند.

طرز بو دادن پسته در ماکروفر

در این روش ابتدا باید پسته ها را بشویید و در ظرفی آنها را قرار دهید ومانند روش اول، محلول را طعم‌ دار کرده و سپس پسته را تهیه کنید و یک لیوان آب و نمک و آبلیمو و یا آبغوره و سرکه را به همراه زعفران دم کرده سپس به پسته اضافه کنید، بگذارید پسته‌ ها یک شب در این محلول بمانند، در روز بعد پسته ها را در صافی بریزید.

پسته‌ ها را در سینی مایکروفر بگذارید و چند بار هم بزنید. درجه ماکروفر را روی دمای بالاترین دما قرار دهید و در پنج تا هفت دقیقه سینی را در آن قرار دهید. در این مدت دو تا سه بار پسته ها را هم زده و اگر تمایل دارید دما را کمتر در نظر بگیرید، زمان آن را بیشتر کنید.

 

آشنایی با دستگاه های صنعتی خشک کن میوه و سبزی

 

مانند دو روش گفته شده در بالا، اگر پسته هنوز رطوبت داشت، آن را در فضای باز قرار داده تا خشک شود.

بو دادن پسته خام در فر

طرز بو دادن پسته خام در فر برای بو دادن و شور کردن پسته خام در فر، پسته ها را به خوبی با آب سرد بشویید و آن ها را در یک ظرف بریزید، نمک و زعفران دم کرده غلیظ را در سرکه یا آبلیمو همراه با یک لیوان آب به کاسه اضافه کنید و همه را به خوبی مخلوط کنید به طوری که مواد کاملا روی پسته ها را بپوشاند و سپس روی ظرف را بپوشانید و یک شب تا صبح آن را در دمای محیط یا یخچال قرار دهید.

سی دقیقه قبل از وارد کردن پسته ها فر را روشن کنید تا به خوبی گرم شود و سپس روی دمای 140 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

پسته هایی را که خیس کرده اید را در یک آبکش بریزید تا آب و مواد اضافی آن خارج شود سپس پسته ها را در کف سینی پخش کنید به طوری که روی هم قرار نگیرند و سینی را در فر قرار دهید.

در طرز بو دادن پسته در فر، سینی را باید به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار داده و هر ۵ دقیقه یک بار پسته ها را هم بزنید تا همه بخش های پسته بو داده شود و سپس سینی را خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید تا اگر پسته ها رطوبت داشتند، خشک شوند.

همینطور می توانید برای راحت تر جدا شدن پسته ها از سینی، کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید.

شور کردن پسته در بخاری

در کنار همه این روش ها، می توانید بو دادن پسته را در زمستان و روی بخاری انجام دهید. در این روش از سینی روحی استفاده کنید. همه مراحل آماده سازی پسته را مانند روش هایی که در بالا به آن اشاره شد، انجام دهید. بهتر است پسته ها را در بخش های اطراف و کناره های سینی قرار دهید چون دمای وسط سینی بالاتر است و احتمال سوختن پسته ها وجود دارد.

 

آشنایی با انواع دستگاه های خشک کن میوه
شور کردن پسنه با دستگاه های میوه خشک کن صنعتی

 

پسته شور مصرف کنیم یا بو داده؟

پسته خام و یا بو داده هر کدام ویتامین و خواص های مختص به خود را دارند. پسته خام به دلیل خام بودن آن احتمال وجود باکتری در آن هست و این مورد باعث بیماری زا بودن آن می شود اما این مورد، مورد خطرناکی نیست و این احتمال برای پسته خام بسیار کم است.

و از سمتی دیگر پسته شورآنتی‌ اکسیدان و ویتامین‌ های کمتری دارد. در هنگام شور کردن پسته خام، برخی از چربی‌ های مفید پسته آسیب می‌ بیند.

البته این مورد برای کاربر مورد خطرناکی محسوب نمی شود. همچنین طی برشته ‌و شور کردن پسته، طعم پسته تغییر می‌ کند و علاوه بر آلودگی‌ ها، آنزیم‌های مخرب نیز از بین می‌ روند.

برای تهیه دستگاه پسته شور کن و استعلام قیمت آن با کارشناسان ما در تماس بگیرید.

 

سوال های متداول شور کردن پسته

برای شروع کسب و کار خشک کردن میوه به چه دستگاهی نیاز است؟

  • اگر قصد راه اندازی کسب و کار این چنینی دارید در ابتدا باید دستگاه مد نظر خود را انتخاب کنید. سپس به تجهیزاتی مانند وان شستشو، اسلایسر، هسته گیر، پوست کن و … نیز نیاز خواهید داشت.

بهترین دستگاه میوه خشک کن کدام مدل است؟

  • انتخاب بهترین دستگاه خشک کن میوه کاملا به نیاز شما به عنوان خریدار بستگی دارد. سرعت، حجم، نوع سوخت و … از جمله عواملی هستند که تعیین می کنند چه دستگاهی برای شما بهترین است.

چرا مگاتریدر را برای خرید انواع دستگاه خشک کن انتخاب کنیم؟

  • شرکت مگاتریدر بیشتر از ده سال است که در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه های خشک کن میوه در ایران مشغول به فعالیت است. محصولات تولیدی ما به کشورهای مختلفی صادر می شوند و رضایت تمام مشتریان را به همراه داشته اند.
  • کارشناسان ما در زمینه کسب وکارهای مرتبط با این دستگاه ها و راهنمای خرید می توانند خیلی خوب شما را راهنمایی کنند و این ناشی از تجربه و تخصص آنهاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی

برچسب ها

پست های اخیر

محصولات ما

Call Now

تماس با ما

آخرین اخبار و مقالات

چت از طریق واتس اپ